Reisverhaal «Utah – Arches NP»

Noord Amerika 2 | Verenigde Staten | 0 Reacties 27 November 2016 - Laatste Aanpassing 27 Februari 2017

27 november – 2 december 2016

Traject: Lehi – Spanish Fork – Soldier Summit, 2.280 m.h. – Price – Green River – Willow Springs – Arches NP – Maob – Willow Springs

Op weg naar Arches NP
Vanuit Salt Lake City vervolgen we onze weg naar het zuiden, op naar de bekende natuurparken in de staat Utah. Als eerste zullen we Arches Nationaal Park bezoeken.

We verlaten Highway I15 aan Spanish Fork, om via Highway US6 het gebergte door te rijden. Dichte wolken komen op, wat hoger begint het hard te sneeuwen. Gelukkig wordt het niet al te glad, dankzij het ietwat drukkere verkeer, waarbij vele vrachtwagen, blijft het wegdek sneeuwvrij. Rondom vormt zich al snel een mooi wit tapijt. Boven komen we aan Soldier Summit, op 2.280 meter hoogte. Hier worden we ons bewust dat we toch moeten opletten, in de wegkant ligt een vrachtwagen op zijn kant. De afdaling verloopt vlot, beneden schijnt opnieuw de zon.

Eenmaal voorbij het slechte weer, genieten we van mooie uitzichten op immense rotswanden. Deze strekken zich uit in de hoogvlakte, zover het oog reikt. Horizontale steenlagen vormen een kleurrijk lijnenpatroon, bijzonder om zien.

Voor we bij het nationale park aankomen, rijden we een onverharde weg in, waar we op een mooi plaatsje zullen overnachten. De weg leidt naar een achteringang van Arches NP, enkele voor voertuigen met hoge ophanging en 4x4. We maken een wandelingetje om de prachtige rotspartijen in de omgeving te bewonderen. De rest van de dag genieten we in Manga van de prachtige uitzichten rondom, terwijl we wat achterstand bijwerken met het ordenen van onze foto’s. Het is een poosje geleden dat we op zo’n schitterende locatie hebben overnacht, alleen met de natuur.

Arches Nationaal Park
Eén van de veelbezochte nationale parken in de Amerikaanse staat Utah, is Arches. Dit park werd genoemd naar en is bekend om zijn meer dan 2.000 natuurlijk gevormde rode rotsbogen, doch heeft veel meer te bieden. Het is gelegen in een woestijngebied, op een uitgestrekte hoogvlakte, waarin overal mooie rotsformaties verspreid staan. Behalve de overheersende rode kleur van de rotsen, zijn nog vele andere tinten aanwezig, waaronder opvallend felgroen en wit.

Voor we het park inrijden, stoppen we bij het visitor center. Daar bekijken we wat het park te bieden heeft en hoe het is ontstaan. De ranger legt uit wat de mooiste wandelingen zijn, welke onverharde wegen momenteel kunnen gereden worden.

De parkweg brengt ons tussen hoge rotswanden door, tot op de hoogvlakte. Onmiddellijk worden we verrast door het prachtige woestijnlandschap, met her en der verspreid prachtige rotsformaties. Overal zijn kleine parkeerplaatsjes voorzien, die we gretig gebruiken om foto’s te maken.

Dag 1 – Park Avenue
Een eerste wandeling is Park Avenue. Het pad daalt steil in een prachtige kloof, omringd door hoge massieve rode rotstorens. We hebben geluk, het is een zonnige dag, wat extra kleur en diepte geeft aan de omgeving.

Devils Garden
De tijd gaat snel, we beslissen na onze eerste wandeling ineens door te rijden tot het einde van de parkweg, om daar in Devils Garden te gaan wandelen. Dit is de langste wandeling in het park. Op terugweg morgen zullen we de andere wandelingen maken, indien nodig kunnen we nog een dagje terugkeren, mochten we niet alles gezien hebben.

Na een eerste deel over een gemakkelijk pad, merken we al vlug dat dit niet alleen een langere, doch ook een zeer pittige wandeling is. Het is soms zoeken hoe we verder moeten gaan, vaak klauteren op schuine rotswanden, om over hoge smalle rotskammen te lopen. Gelukkig zijn hier en daar stenenmannetjes geplaatst, die ons helpen de weg te vinden.

Onderweg volgen we alle zijpaadjes, om een aantal natuurlijke bogen en andere rotsformaties te gaan bewonderen. Zo zien we o.a. Landscape Arch, Partition Arch, Navajo Arch, Double O Arch, Pine Tree Arch, Tunnel Arch. Deze zijn immens indrukwekkend mooi. Rondom ons zien we vooral rode rotsen, soms met wat gele lijnen erin verwerkt.

We zijn de dag gestart met een stralende zon in een felblauwe lucht. Het is aangenaam wandelweer, met temperaturen die schommelen net boven het vriespunt. Doch tijdens deze tocht maken we al vlug kennis met een soort novembergrillen. Drie keer worden we getrakteerd op sneeuwbuien, waarbij het danig afkoelt.

Op het uiterste punt van de rondwandeling, gaat nog een pad tot bij Dark Angel, een enorm groot, natuurlijk gevormd beeld dat lijkt op een madonna.

Salt Valley
We eindigen onze dag met een rit over de onverharde Salt Valley Road. Deze onverwacht goede weg volgen we tot we uit het nationale park rijden. Daar komen we op een BLM terrein, waar we vrij mogen kamperen. Dit verkiezen we tegenover een drukke parkcamping. In deze omgeving zullen we morgen een wandeling maken.

Dag 2 – Tower Arch
Al vroeg gaan we op pad, met als doel zoveel mogelijk van het park te zien. Doch dit zal opnieuw een utopie blijken.

De Tower Arch wandeling brengt ons langs een steile rotswand tot op een plateau. We wandelen de ganse tijd over een smalle richel, tot we niet meer verder kunnen en de wand verder opklauteren tot we boven staan. Daar vinden we een mooi pad, gemerkt met stenenmannetjes. Dit hebben we in het begin van de wandeling gemist.

Al vlug komen we terecht in het hart van een grote rotsmassa, Klondike Bluffs. Plots staan we op een ronde vlakte, omringd door hoge rotswanden, in grillige vormen. Adembenemend mooi, maar we zijn er nog niet.

Door een dikke laag los woestijnzand klimmen we verder naar de boog waar alles om te doen is. Tower Arch is een immense rotsboog, omringd door een aantal rotspilaren met bovenop een ronde top. Ze gelijken op ranke minaretten.

Pas na de middag zijn we terug aan de parking, het was te mooi om hier snel weer weg te gaan. De dagen zijn kort, daarom beslissen we terug te keren naar onze slaapplaats hier in de buurt en morgen te proberen de rest van het park te bezoeken. Het wordt een rustige namiddag, met tijd om onze vele foto’s te ordenen.

Dag 3 – Skyline Arch
Zo gezegd zo gedaan, al zeer vroeg gaan we op pad. Onze eerste stop is bij Skyline Arch, waar we een korte wandeling maken om deze van nabij te gaan bekijken.

Sand Dune Arch – Broken Arch
Daarna volgt een langere wandeling, die ons langs Sand Dune Arch naar Broken Arch brengt. We beslissen de volledige rondwandeling te maken, waarbij we ook aan Tapestry Arch passeren. Het pad brengt ons over zacht woestijnzand, door hoge smalle rode rotskloven, over rotsplaten, naar meerdere hoge rotsbogen en andere bijzonder gevormde rotsen. Het is opnieuw genieten van deze prachtige omgeving, die telkens weer zo verschillend is.

Op het einde van de wandeling passeren we een hertje. Het staart ons aan, net zoals wij naar het diertje staan te kijken. We kunnen er zeer dichtbij komen, vooraleer het uiteindelijk toch wegrent.

Uitzichten
Langs de parkweg stoppen we nog aan Fiery Furnace, waar we uitkijken op een grote groep ronde rotspiekjes dicht bij elkaar. Hiertussen mag slechts gewandeld worden mits een permit en begeleid door een ranger.

Een tweede uitzichtpunt is Salt Valley Overlook, waar we opnieuw de Fiery Furnace rotsmassa zien.

Delicate Arch
Een lange zijweg brengt ons naar Wolfe Ranch, niet meer dan een oud stenen huisje en bijhorend stalletje. Op deze mooie locatie woonde op het einde van de 19de eeuw een familie, die leefde van wat de woestijn kon bieden aan gewassen.

Petrogliefen tonen aan dat hier tevens Indiaanse nederzettingen geweest zijn, midden de 17de eeuw. Dit soort tekeningen dateren uit de periode tussen 1650 en 1850.

Maar wij stoppen hier om de wandeling te maken naar Delicate Arch. Een vrij lang en eentonig pad klimt steil omhoog over een immense ronde rotsmassa, om te eindigen in een adembenemende omgeving met de unieke rotsboog Delicate Arch. De opening van de boog is 13,7 meter hoog en 10 meter breed. Hier geraken we niet op uitgekeken en blijven vrij lang ter plaatse, maken foto’s van alle kanten en praten wat met twee jongemannen uit Singapore.

Nu mogen we het opnieuw vergeten, dit park krijgen we vandaag niet volledig gezien. Plan B wordt plan C … we zullen morgen nog een dagje terugkeren.

Maar eerst rijden we nog verder naar twee uitzichten op Delicate Arch, beiden van op zeer grote afstand. Een teleurstelling, nadat we zo dicht bij de prachtige boog hebben gestaan.

Op weg om het park uit te rijden, stoppen we nog bij Panorama Point, weerom een uitzicht op de vlakte.

We zoeken opnieuw ons mooie slaapplaatsje op aan Willow Spring, waar we reeds een nachtje verbleven voor we het park inreden. Naar deze plaats zullen we nog meerdere keren terugkomen, om ze als uitvalsbasis te gebruiken voor het bezoek aan de regio van Moab, waar veel natuurpracht te zien is.

Dag 4 – Window Section
We starten de dag in een nieuw gebied van het park, de Window Section. Aan het einde van deze zijweg, maken we een rondwandeling naar de Turreth Arch, North Window en South Window. Deze staan omheen een open vlakte, het uitzicht is prachtig. We zijn de enigen die rondom de South Window wandelen en via een alternatief paadje terugkeren naar de parking. Daarbij worden we verrast met een extra uitzicht op beide Windows, van de achterzijde. Stenenmannetjes helpen ons het pad te vinden.

In hetzelfde gebied ligt de Double Arch. Twee enorme bogen, waarvan de grootste schuin over de andere heen gaat. Dit geeft schitterende beelden, waarbij de blauwe lucht een bonus is.

Op terugweg naar de parkweg, stoppen we nog bij Eden Garden, waar we uitkijken op een groep dicht bij elkaar staande grillige rode rotspieken.

Uitzichten langs de parkweg
Eenmaal we de Window Section hebben bezocht, keren we terug naar de Parkweg, die we volgen naar de parkingang.

Langs de parkweg staat een hoge zuil, Balanced Rock, met erbovenop een dikke rotsblok. Hoe deze kan blijven liggen is maar de vraag.

Een groot deel van de vlakte bestaat hier uit Petrified Dunes, versteende witte zandduinen.

Telkens we passeren aan de Courthouse Towers, zijn we onder de indruk van hun afmetingen. De reusachtige vierkante rotsblokken en –wanden, steken hoog boven de omgeving uit. Ditmaal stoppen we om deze wat beter te bekijken. Weerom een totaal andere omgeving, doch opnieuw adembenemend mooi. We stoppen nog aan La Sal Mountain View, van waar we opnieuw de rotstorens kunnen bewonderen.

Zo eindigt ons bezoek aan Arches NP, dat we grondig hebben verkend. Het is een park met zeer veel variatie, rondom het hoofdthema: rotsbogen. We zijn overtuigd dat we het goede seizoen hebben gekozen om dit park te bezoeken, want tijdens de zomermaanden moet men overal aanschuiven om te kunnen parkeren. Daar kunnen we ons iets bij voorstellen. De parkings zijn vrij klein in verhouding tot de massa accommodatie die in en rondom het park geboden wordt, in de vorm van campings en hotels. Nu ligt het park er rustig bij.

GREEN RIVER – OVERFLOW PARKING AAN PILOT TRUCK STOP
PRIJS: Gratis.
Onverhard terrein rondom een tankstation met alle voorzieningen voor truckers, waar ook RV’s welkom zijn. Klanten mogen hier overnachten. Voorzieningen in het gebouw, zoals toiletten, douches, WIFI, restaurant, … We parkeren op de overflow parking, waar we ver van de vrachtwagens met hun luide generatoren staan.

WILLOW SPRINGS – BLM TERREIN
PRIJS: Gratis.
Kampeerplekjes verspreid in de vlakte, langs een onverharde weg. Deze 4x4 weg leidt naar een achteringang van het Arches NP. Kamperen mag op de plaatsen waar stenen vuurringen zijn aangelegd, de meeste plaatsen zijn zeer ruim. Schitterende locatie, met prachtige uitzichten. Zeer rustig, tussen de plaatsjes is telkens een ruime afstand bewaard. Wanneer wij hier zijn is het winter, er staan slechts enkele kampeerders, ver van ons verwijderd. Lang niet alle kampeerplekjes zijn vlak, doch er is voldoende keuze om iets goeds te vinden. Geen voorzieningen.
We gebruiken deze plaats als uitvalsbasis om de regio van Moab te bezoeken.

ARCHES NP – BLM TERREIN AAN SALT VALLEY ROAD NET BUITEN DE PARKGRENS
PRIJS: Gratis.
Open plek naast de onverharde weg die vanuit Arches NP verder tot aan de doorgaande weg leidt. We vinden deze plaats net buiten de omheining, ’s avonds is hier totaal geen passage meer. Zeer rustig, mooie omgeving, geen voorzieningen.

ARCHES NP – DEVILS GARDEN CAMPGROUND
PRIJS: 25 USD per nacht per kampeerplek.
SCORE: ?/5
Basis camping tussen de rotspartijen, aan het einde van de parkweg. We overnachten hier niet (rijden naar een BLM terrein net buiten de parkgrens – zie hoger). Beschikt over 52 plaatsen, die zeer snel kunnen volgeboekt zijn in het toeristische seizoen (periode maart – oktober), vooral tijdens vakantieperiodes en weekends. Men raadt aan om hiervoor 6 maanden op voorhand te reserveren (?). Tijdens de winterperiode zouden er slechts een zeer beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn.
Minpunten: ?

SANI DUMP:
Price: zeer verzorgd dumpstation met een praktische lichte helling. Geen drinkwater.
Prijs: Gratis.
Ligging: Buiten het centrum gelegen, wat hoger op de helling.

Price – Sinclair tankstation: dumpstation aan de zijkant van het terrein, met drinkwatervoorziening. Het is niet gebruikelijk dat drinkwater moet genomen worden bij de lozingsgaten voor vuil water, doch men bevestigt in het pompstation dat dit drinkbaar water is.
Prijs: Gratis.
Ligging: Nabij de afrit van de US6 in Price.

Green River – Pilot Truck Stop: dumpstation, met drinkwatervoorziening.
Prijs: 5 USD.
Coördinaten: 38.994930 – 110.149060.

Lehi – Spanish Fork – Soldier Summit (2.280 m.h.) – Price – Green River, 256 km.
Freeway I15 – Highway US6, US191 – Highway I70, US6, US50, US191
Zeer mooie route met wat vrachtverkeer, die klimt en daalt doorheen het gebergte. Wegen in goede staat.

Green River – Willow Springs, 65 km.
Highway I70, US6, US50, US191 – US191, Arches Entrance Road
Zeer mooie rustige route, op en neer over een hoogvlakte. Wegen in goede staat.

Willow Springs – Arches NP – Arches NP gate, Salt Valley Road, 61 km.
US191, Arches Entrance Road – Parkweg – Salt Valley Road
Prachtige route doorheen een hoogvlakte met een grote verscheidenheid aan rotsformaties. Prima wegen. De onverharde Salt Valley Road ligt onverwacht goed, vooral kiezels met hier en daar wat washboard.

Arches NP gate, Salt Valley Road – Arches NP – Willow Springs, 68 km.
Salt Valley Road – Parkweg en zijwegen – US191, Arches Entrance Road
Prachtige route doorheen een hoogvlakte met een grote verscheidenheid aan rotsformaties. Terugweg over de parkweg en de onverharde Salt Valley Road. Prima wegen.

Willow Springs – Arches NP, Windows Section – Moab – Willow Springs, 89 km.
US191, Arches Entrance Road – Parkweg en zijwegen – US191, Arches Entrance Road
Prachtige route doorheen een hoogvlakte met een grote verscheidenheid aan rotsformaties. Opnieuw de parkweg en de US191. Prima wegen.

ARCHES NP
Arches NP is gelegen op een hoogvlakte, 1.200 m – 1.550 m hoog. In dit woestijngebied bevinden zich meer dan 2.000 rotsbogen, die op natuurlijke wijze zijn gevormd. Overal steken grillige rotspartijen boven de vlakte uit, in meerdere vormen en kleuren, waarvan rood de overhand heeft.
Een geasfalteerde weg loopt doorheen het park, met twee zijwegen naar uitzichten op mooie rotsformaties en wandelingen.
Door de Salt Valley loopt nog een onverharde weg, die in goede staat is. Deze leidt naar Tower Arch, waar naartoe kan gewandeld worden.
Twee 4x4 routes doorkruisen eveneens de vlakte, doch deze worden afgeraden. Diep los zand en modder maken het een zeer zwaar 4x4 parcours, met de noodzaak om skidplaten te gebruiken.
De onverharde wegen kruisen de parkgrenzen, men kan deze verder volgen door BLM terrein.
WAT IS ER TE ZIEN:
Prachtige rotsformaties van zeer gevarieerde vorm, met veel rotsbogen, lagen in verschillende kleurschakeringen, een immense woestijnvlakte, versteende duinen.
Typische woestijnplanten, bomen en cactussen.
Een beperkt aantal dieren, we zien vogels, herten, konijnen en marmotten.
INKOM: 25 USD per voertuig, geldig voor een verblijf van max. 7 dagen (ticket ook geldig voor Canyonlands NP).
Gratis voor wie een jaarpas heeft voor de nationale parken ‘Amerika the beautifull’ (80 USD per jaar).
ACCOMMODATIE: Een basis camping bevindt zich aan Devils Garden, op het einde van de parkweg. Deze dient gereserveerd te worden in het toeristische seizoen (maart – oktober), kan vlug volgeboekt zijn. Meerdere natuurcampings zijn beschikbaar langs de weg buiten het park, een aantal door BLM uitgebaat tegen een lagere prijs. Er zijn tevens mogelijkheden om gratis te kamperen op BLM terreinen.
INFORMATIE: Bij aankomst in het park, krijgt men aan de poort een plannetje en informatiekrant. In het visitor information center aan de ingang van het park is uitgebreide informatie te verkrijgen, alsook een 15 min. durende film te zien. Ranger programma’s worden in het hoofdseizoen aangeboden in het park, steeds boeiend.
WANNEER TE BEZOEKEN: Het ganse jaar door mogelijk, doch van maart tot oktober is het uiterst druk. Men haalt in de zomer tot 43 °C. Wij komen hier eind november, tijdens de dag hebben we temperaturen rond 2 – 4 °C, met af en toe een korte sneeuwvlaag. ’s Nachts koelt het af tot – 8 °C.
WEBSITE: www.nps.gov/arch
E-MAIL: [email protected]
TEL: +1 435-719-2299

ARCHES NP – PARK AVENUE
Wandelpad dat een grote bocht in de parkweg afsnijdt, 1,6 km (enkel). Al onmiddellijk wandelen we tussen de hoge rode rotsformaties, indrukwekkend. Om ons voertuig te recupereren, wandelen we heen en terug. Dit is geen probleem, want de uitzichten op terugweg, zijn net ietsje anders. Mooi pad, gaat op en neer.
INKOM: Inbegrepen in de prijs van het nationale park.
Aan het begin van de wandeling. Ook parkeermogelijkheid aan het einde van de wandeling.

ARCHES NP – DEVILS GARDEN
De langste wandeling van het park (rondwandeling 11,6 km, zijwegen inbegrepen), vrij pittig. Mooie omgeving waarin onder andere meerdere rotsbogen te bewonderen zijn. Aanrader !
Het pad gaat vaak over rotskammen, met weinig aanduidingen. Steenmannetjes zijn vaak een hulp. Onderweg zijn meerdere rotsbogen te bewonderen, men kan terugkeren wanneer men wenst.
Aan het begin van de wandeling zijn plannetjes met wat uitleg beschikbaar, 0,5 USD. Deze zijn nuttig om onderweg een idee te hebben hoe ver men reeds gevorderd is.
Zelf wandelen we helemaal tot Dark Angel, een hoog natuurlijk rotsbeeld.
Tijdsgebrek doet ons beslissen om de rondwandeling via de langere Primitive Trail niet verder te zetten. Deze is beschreven als uiterst moeilijk, met smalle paadjes langs diepe afgronden, hoge rotswanden te overbruggen, onderweg moet een poel worden overgestoken, met kans dat men door het water moet.
INKOM: Inbegrepen in de prijs van het nationale park.
Grote parking aan het begin van de wandeling.
LOCATIE:
Aan het einde van de parkweg.

ARCHES NP – KLONDIKE BLUFFS, TOWER ARCH
Wandeling doorheen het Klondike Bluffs gebied, met als hoogtepunt de Tower Arch. Het pad gaat de ganse tijd door een adembenemend mooi gebied. Lengte wandelpad: 5,5 km (retour). Aanrader !
Wij maken de wandeling vertrekkende van een onverharde weg die door gewone voertuigen kan gereden worden. Ook bereikbaar via een 4x4 route, die afslaat vlak voor de zijweg die wij nemen. De wandeling is van daaruit 1 km (retour).
LOCATIE:
Aan een zijweg van de onverharde Salt Valley Road.

ARCHES NP – SKYLINE ARCH
Korte wandeling naar een mooie rotsboog. Lengte: 600 meter (retour).
Coördinaten: 38.771992 – 109.590969

ARCHES NP – SAND DUNE ARCH, BROKEN ARCH, TAPESTRY ARCH
Mooie wandeling, naar enkele rotsbogen. Het pad gaat door smalle hoge rotskloven, over rotsplaten en door woestijnzand. Lengte: 3,2 km rondwandeling. De moeite waard.

ARCHES NP – FIERY FURNACE
Uitzicht op een grote groep ronde rotspieken dichtbij elkaar. Kort paadje naar het uitzicht.
Hier kan men ook tussen wandelen, doch daar heeft men een permit voor nodig. Tevens wordt aangeraden dit enkel onder begeleiding van een ranger te doen. Kostprijs: 16 USD pp.

ARCHES NP – SALT VALLEY OVERLOOK
Uitzicht op de rotsmassa Fiery Furnace. Geeft een beter overzicht van de uitgestrektheid van deze rotsen.

ARCHES NP – WOLFE RANCH, DELICATE ARCH
Wolfe Ranch is een klein oud huisje van rotsstenen, stelt niet veel voor. Staat aan het begin van het wandelpad, dus goed om even rond te kijken.
Petrogliefen kunnen gezien worden langs een korte omweg aan het begin van de wandeling, het pad vervoegt nadien het hoofdpad. Mooi om zien.
De wandeling naar Delicate Arch is eentonig en vrij zwaar door zijn steile klim over een zeer schuine rotsplaat. Nadien volgt een stukje over een richel langs een loodrechte wand (breed genoeg). Doch de moeite wordt beloond door een adembenemende omgeving met als hoogtepunt daarin de ranke rotsboog. Lengte wandelpad: 4,8 km (retour), hoogteverschil: 146 meter. Aanrader !
Coördinaten: 38.734870 – 109.520462
LOCATIE:
Langs een zijweg van de parkweg.

ARCHES NP – DELICATE ARCH VIEWPOINTS
Uitzichtpunten op Delicate Arch, doch van zeer ver.
Het eerste punt, lower viewpoint, stelt echt niet veel voor. Korte wandeling, 100 meter (retour).
Het tweede punt, upper viewpoint, toont de boog en omringende rotsformaties van zeer ver, boven op een rotswand. Goed voor wie de lange wandeling tot bij de boog niet kan maken. Doch te ver om echt de schoonheid van deze boog te tonen. Wandeling van 800 meter (retour), met hoogteverschil van 60 meter.
LOCATIE:
Op het einde van een zijweg van de parkweg.

ARCHES NP – PANORAMA POINT
Uitzicht op de vlakte, zoals je overal langs de weg ziet.

ARCHES NP – THE WINDOWS
Rondwandeling naar enkele rotsbogen die rondom een open vlakte staan, Turret Arch, North Window, South Window. We wandelen rondom South Window en keren terug via de iets langere primitive trail. Een pad dat ietsje moeilijker ligt dan het hoofdpad, maar zeer mooi is. Steenmannetjes duiden de route aan. Daarbij uitzicht op de achterkant van beide windows. Rondwandeling 1,6 km.
LOCATIE:
In de Windows Section, aan het einde van een zijweg van de parkweg.

ARCHES NP – DOUBLE ARCH
Wandeling naar twee bogen over elkaar heen, 800 m retour. Aanrader !
LOCATIE:
Aan het einde van een zijweg van de parkweg, in de Windows Section.

ARCHES NP – GARDEN OF EDEN
Uitzicht op een mooie groep rotstorens dicht op elkaar.
LOCATIE:
Langs de zijweg van de parkweg die naar Windows Section gaat.

ARCHES NP – BALANCED ROCK
Hoge smalle rotstoren, waarop een grote rotsblok ligt. Mooi om zien. Korte wandeling naar de rots, 500 meter (retour).

ARCHES NP – PETRIFIED DUNES
Uitzicht op versteende duinen in de immense vlakte. Niet zeer bijzonder.

ARCHES NP – COURTHOUSE TOWERS VIEWPOINT
Uitzicht op immense rode rotsformaties, massieve blokken die hoog boven de omgeving uittorenen. Zeer mooi om zien.

ARCHES NP – LA SAL MOUNTAINS VIEWPOINT
Uitzicht over de vlakte op de besneeuwde bergtoppen in de verte. Tevens opnieuw een uitzicht op de Courthouse towers.
Langs de parkweg.

Fotoalbums van locatie «Lehi»

Utah – Arches NP (59)

27 November 2016 | Noord Amerika 2 | Verenigde Staten | Laatste Aanpassing 20 December 2016